יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

התאקלמות בעבודה וסידורים - תאריך מקורי: 27 באוגוסט

אז אני אכתוב רק בקצרה קצת מקורותינו בשבוע האחרון:


מבחינתי העבודה כבר התחילה. מאז יום שלישי אני בימי הערכות המתקימים במקביל בשני בתי הספר שבהם אלמד (היסודי והתיכון) אני נמצאת חלק מהשעות כאן וחלק מהשעות שם וזה מתיש למדי אבל גם מעניין. מדובר בשני בתי ספר שונים לחלוטין מבחינת הסגנון, הצוות וצורת הניהול. היסודי הוא יותר "תורני" לומדים בו גם ילדים חרדים וגם משפחות שבהם ההורים ללא חזות דתית או אפילו לא שומרי שבת וכשרות, אבל האווירה וצוות המורים יותר דתיים מהממוצע כאן בקהילה (אם כי יש גם כמה לא דתיים וכמה מורים בודדים שהם לא יהודים) ה תיכון לעומת זאת- הוא מקום הרבה יותר פתוח. משהו בסגנון של "פלך" או של התיכונים של הקיבוץ הדתי. יש בתיכון בנים ובנות אבל בכיתות נפרדות ולימודי הקודש של הבנים והבנות זהים (גם הבנות לומדות גמרא ברמה גבוהה למשל...) בתיכון לפחות חצי מהמורים לא דתיים אבל יש גם כמה מורים חרדים. אבל האמת היא שכל הגדרות והתיוגים שאני מנסה לעשות הם די חסרי משמעות כאן. הכל פחות מקוטלג ומוגדר ויש תחושה שליהודים מזרמים שונים יותר קל לחיות כאן יחד או שאולי זה רק כי אין ברירה מבחינת גודל הקהילה. בכל אופן עבורי זו התנסות ממש מענינת. תארו לכם שאני יושבת בימי הערכות שלמים שבהם מדברים סביבי רק באנגלית ולהפתעתי אני מצילחה להבין את רוב מה שאומרים ואפילו לנהל שיחות פשוטות...

בימים האחרונים כשאני הייתי בבית הספר נתנאל והילדים המשיכו עם הסידורים הבלתי נגמרים (לארגן רישיון מקומי , לפתוח חשבון בנק, חברת חשמל ועוד ועוד) והילדים גם הוזמנו כבר פעמיים לשחק עם ילדים שגרים כאן קרוב והצליחו לתקשר איתם יפה! כמו שסיפרנו הקהילה כאן באמת מקסימה וגם לשבת הקרובה כבר הזמינו אותנו.

כמו שראיתם בתמונות ניסינו לצאת לטיול תיירים במרכז פילדלפיה אבל הגשם קלקל לנו את הטיול באמצע...

מזג האוויר נהיה מוזר: כשבאנו ירד גשם, אחר כך נהיה ממש חם ולח, מיום שני עד אתמול היה גשום וקריר (הלכנו עם סוודרים!) וחשבנו שכבר התחיל כאן הסתיו וככה יהיה קר מעכשיו אבל היום שוב התחמם אם כי לא ברמה שבטח יש עכשיו בארץ.

אז זהו, אנחנו ממשיכים להתארגן ולהתרגל. זה באמת לא קל ומאתגר אבל גם מרתק ללא ספק.

מקווים שכולכם שם בבית בטוב ואתם מוזמנים להמשיך להתקשר ולכתוב לנו (יישר כח למי שזכרו שלאורי היה היום יום הולדת!)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה